Kävin tänää äitiä auttamassa joulusiivouksen kanssa. Joka vuotiseksi perinteeksi on tullut. Yleensä käyn kälyjeni kanssa siivoomassa mut tänä vuonna tein poikkeuksen ja annoin työssä kävijöille vapaata tästä touhusta. Nyt kun oon vielä muutaman viikon vuorotteluvapaalla niin on minulla tässä enemmän aikaa kuin heillä. 

Äidille sanoin perille päästyäni et menis vaikka kauppaa käymään jotta saan rauhassa siivoilla. Ja niin hän lähtikin ja toi tullessaan minulle kiitoksesksi joulutähden. Kiitos!
Jos olisi ollut lunta maassa ni olisin heittänyt matot hankeen tuulettumaan, ni olis tullu raikkaasmpi tuoksu tupaan.  Mut nyt oli sit  tyytyminen tähän lumettomaan joulusiivoukseen. Kaiken irtonaisen vein ulos ja tamppasin ja tuulettelin. Onneksi ei kuitenkaan vettä satanut vaikka kosteata oli kyllä. Siellä minä sitten huhkin jouluisen musiikin soidessa radiossa.
Lattioiden kuivuttua vielä vaihdoin jouluisemmat matot ja entiset vein aittaan odottelemaan tulevaa vuotta. Äiti sitten laittelee lähempänä joulua toiset liinat pöydille.

Kyllä se aikaa vei nelisen tuntia ennen kuin siivous oli selvä. Mutta nyt sai äiti hyvän mielen ja myös minä.